Sunday, February 14, 2010

TIADA HARI TANPA DAKWAH

Salam...

Buat julung kalinya tetamu yang jauh bertandang dari Malaysia ke bumi Syams ini selepas beliau pulang ketika menimba ilmu di Jamiah Mu'tah sekitar akhir tahun 1999 . Datangnya untuk berziarah kembali medan ilmu yang mana beliau pernah bermukim di sini satu masa dahulu disamping memenuhi jemputan sebagai pembentang kertas kerja bagi PERSIDANGAN TAHUNAN MAHASISWA MALAYSIA SE-JORDAN bertempat di Masrah Universiti Mu'tah. Nampaknya rindu bau pohon tin terubat setelah hampir sepuluh tahun tidak merasainya.

Ust Hasrizal Abd Jamil atau lebih dikenali sebagai Saiful Islam dalam laman dakwahnya, Saifulislam.com, pertemuan seketika amat bermakna dan berharga sekali yang mana ana sendiri tidak pernah bermimpi untuk bersua dengannya. Hadirnya untuk berkongsi ilmu dakwah dengan para daei di sini disamping berjaulah semula untuk mengimbau kembali kenangan yang pernah terbit satu ketika dahulu. Semoga perjalanan pulang seorang daei ini akan dirindui oleh pohon tin yang pernah menjadi tatapan ustaz semasa masih bergelar mahasiswa di sini.


Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI BERTANDANG KE MEDAN DAKWAH ANA YANG DAIF INI, SEMOGA TINTA PENA YANG TERHIDANG DAPAT KITA HAYATI BERSAMA.
salam ukhwah dariku, amirosafwan.